perjantai 16. maaliskuuta 2012

Kohti viikonloppua

Heips!

Viikonloput on aina vaikeita, silloin vietetään koko perheen yhteistä aikaa ja silloin tekis mieli aina herkutellakin kovasti. Kaapista löytyy jälleen Taffelin sipsipussi, oikeastaan ainoa sipsipussi josta tykkään joka ei sisällä maitoproteiinia. Okei, viikonloppuna saakin vähän herkutella, mut harvemmin yhdessä illassa tuota sipsipussia saan syötyä joten se herkuttelu venähtää aina vähintään kahdelle illalle...juups, kun eihän niitä voi säilyttää mitenkään ensi viikkoon. Se on sitten kumma tämä minun mieli, et voin hyvin olla herkuttelematta jos kaapissa ei mitään hyvää ole, mut jos tiedän siellä herkkua olevan niin en millään malttaisi antaa niiden olla vain siellä :/

Olen edelleen ilman mittanauhaa, kuumeisesti olen sitä yrittänyt etsiä kun hotopää minä unohti sellaisen kaupasta ostaa. Paino on sahannut ees taas, maanantaina kirjailen ylös sitten virallisia tuloksia. Viikko ei ole kovin hyvin mennyt syömisten osalta, kun miehellä oli alkuviikko lomaa, ja kierreltiin ja kaarreltiin vähän siellä sun täällä. Yhden hampurilaisateriankin olen syönyt...

Tänään mummi tulee poikien kanssa touhuaan, joten minä käytän ajan hyödyksi ja teen vähän pienimmälle pojalle vierasvararuokia pakkaseen. Sellaisia joita on helppo napata mukaan, kun kyläilemään lähdetään. Pääsääntöisesti met sormiruokaillaan tuon pienokaisen kanssa, ja kun pitää miettiä vauvalle sopivia ruokia, on joutunut samalla myös vähän mietiskelemään omaa ruokavaliotaan. Esimerkin antaminen ja saman ruoan syöminen kun on sormiruokailun tärkeimpiä ideoita. Monipuolisesti uusia makuja maistellaan ihan omin sormin :)

Sormiruokailu

Poika harjoittelee tällä hetkellä pinsettiotetta, ja sitä harjoitellaan herne-maissi-paprikoiden, marjojen ja Talk Murujen avulla. Talk murut on muroja, joissa ei ole mitään ylimääräistä, hyvin vauvalle sopivia. Ja kun minä tietenkin äitinä haluan näyttää hyvää esimerkkiä, olen näitä muroja napustellut myöskin. Aluksi ne maistuivat ihan pahvilta, mut nyt minulla on iskenyt niihin jonkin sorttinen himo. Ne ovat herkullisia soijajugurtin kanssa, iltaisin tulee niitä syötyä :)



Hieman jänskättää, mitä puntari näyttää maanantaina. Tuskin kovin isoa pudotusta on tiedossa sillä syömiset on olleet tosiaan vähän hakusessa vielä tällä viikolla. Mut periksi ei anneta, kyllä tästä kevyempänä kohti kesää mennään joka tapauksessa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti